onsdag den 2. juli 2014

Museums opgave

Det museum jeg har tænkt mig at besøge - og undersøge er Marstal søfartsmuseum.
Det er et meget velset og besøgt museum her på Ærø og der er ofte mange aktiviteter for store og små. Derudover har de noget som hedder skoletjeneste, hvor skolebørn kan komme ned og lære om søfart, samt løse opgaver. Dette er også henvendt til indskolingsbørn fra 6 års alderen.
Derudover ved jeg også at det er et museum børnehaverne på øen ofte besøger i forbindelse med aktiviteter, så det er i den grad et museum som henvender sig til børn.

Dette kan dette også ses ved at der er gratis adgang for børn i alderen 0-18 år. :-) Så det er i den grad et museum som byder børnene velkommen.

I kan se mere om museumet på deres hjemmeside: http://www.marstal-maritime-museum.dk/

Jeg har planlagt at besøge museumet i weekenden og tage mine børn med, for også observere hvad som fanger deres interesse.

Dette ser jeg meget frem til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Musik