søndag den 24. februar 2013

Billeder fra Zinktryk forløbet :)

Her er billeder fra trykværkstedet... :)











Og sådan kom mit færdige zinktryk så til at se ud :)
Jeg blevet meget overrasket over at der ligesom kom en `baggrundsfarve` - altså det støvede look.. troede bare det ville blive hvidt lige som papiret og det var derfor jeg ligesom lavede de ´skrab´ udenfor bladet. Sys det var en lidt besværlig proces med alt det tværte, det havde jeg egentligt ikke forestillet mig.. men man skulle bare lige igang, så var det nu sjovt nok alligevel og ikke så slemt.

Her kommer opskriften:
Man ridser mønsteret ned i zinkpladen.
Først lægges papiret i blød, så det kan klare trykkemaskinen..
Så putter man en lille bitte klat tværte på.
Og en lille dråbe olie på klatten.
Derefter masseres tværten ned med læderposen.
Derefter fjerner man det overskydende med madpapir.
Derefter puttes trykket i maskinen.

Her er et billed af værktøjet:

- Lavet af Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Musik