tirsdag den 19. februar 2013

Linoleumstryk...

Hej

Så vil jeg vise jer mit linoleumstryk, som jeg lavede for nogle dage siden :) Tror jeg har prøvet det en enkelt gang i folkeskolen, men kunne ikke huske noget om det - what so ever.. Så jeg glædede mig til at komme igang. Jeg synes det er et rigtig lækkert materiale at lave noget kreativt i - det var dejlig blødt at arbejde i, når man lige først kom igang. Det er noget jeg virkelig godt kunne tænke mig at at arbejde mere med :) Først fik jeg lidt ondt i den hånd, som jeg brugte til at holde pladen fast med, så den ikke smuttede fra mig - Så lagde jeg pladen med kanten op mod væggen, så den kunne holde sig på plads af sig selv, og så var det dejlig nemt.
Jeg er lidt spændt på HVOR dybt man skal skrabe for at det kan ses på det endelige tryk.
Hvis jeg skulle ha lavet noget om, kunne jeg godt ha tænkt mig at jeg ikke skrabede helt ud til kanten, men ligesom lod noget af linoleum´en blive tilbage der, som en indramning af billedet. Men dette var først noget jeg kom til at tænke på da jeg havde skrabet en del af kanten af - men så ved jeg da det til næste gang - En gang som jeg virkelig håber der kommer ;)
Jeg tror at øvelse kan gøre mester, og at der laves meget godt ud af denne kreative teknik - Helt klart noget som man kan lave med de lidt større børn. Nå men ser kan i se processen:

Her har jeg tegnet et træ på...

Her har jeg fået skrabet halvdelen - fandt ud af at hvis jeg farvelæggede nogle af de mindre grene, så var det nemmere at se hvor man skulle skære...

Der kommer virkelig meget linoleums-fnuller
hele tiden :-)

Og...

Det færdige resultat :-)

Bliver spændende at trykke det...

- Lavet af Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Musik