tirsdag den 6. maj 2014

Projekt myretue - DEL 1

Idag ville jeg gå igang med projekt myretue.
først pakkede jeg grejet ud, puttede plastiskmassen op i en bowle, og hældte lidt af gangen lidt vand i. Ialt 150 ml.. og derefter rørede jeg rundt med en pisker som der stod, men det satte sig bare fast inde i piskeren.- så byttede det ud med en ske, hvilket gik rigtig fint. men lynhurtig begynder massen at blive mere fast imens jeg ved at røre den ud til at være ordentlig blandet sammen, og det går op for mig at det er ved at størkne, efter bare 1 min :-O.. det bliver bare sten hårdt - så jeg går i panik tager hurtigt klumperne op med fingerne, og propper dem ned i formen, det går bare SLET ikke.. og der bliver kun plads til halvdelen af den ben hårde masse... da jeg så sidder og kigger på denne masse og form, og febrilsk kontakter Birthe, opdager jeg så også at jeg har vendt formen helt forkert, så myregangene vender udaf....
Jeg skiller formen af, og prøver at bløde massen op med vand, og proppe det i igen, men det er bare en masse hårde klumper, så tror jeg bare ligeså godt kan smide det ud i skraldespanden.. og så give det et forsøg med den anden halvdel og evt. lave den sidste halvdel i træmasse / papirmasse eller gips. eller noget..
jeg må konstatere at jeg ikke synes det er et børnevenligt materiale pga. af det størkner hurtigere end lysets hastighed... derudover klør mine fingre også lidt herefter jeg har rørt ved det.. hmf :-(
Her er lidt billeder fra katastrofen...

1: Grejet pakkes ud

2: Formen samles

3: Plastisk masse hældes op

4: Massen blandes

5: Det størker og jeg propper klumperne i..
Her kan man se formen vender forkert (udaf)

6: Jeg prøver at bløde det op igen og putte det i igen,
med formen den rigtig vej... katastrofe..

FORSÆTTELSE FØLGER.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Musik